Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2009

Το όρος Κέρκης

Το όρος Κέρκης βρίσκεται στο δυτικό τμήμα της Σάμου. Είναι ένα εντυπωσιακό συγκρότημα κορυφών με ψηλότερη αυτή της Βίγλας στα 1434 μ. Οι κορυφές είναι πάντοτε μια πρόκληση για τον ορειβάτη. Κάθε χρόνο απο το 2000 θα επισκεφτώ έστω και μια φορά το Κέρκη και θα ανεβώ στη Βίγλα... μετά το τραυματισμό μου στο γόνατο πρέπει να πω πως με δυσκολεύει πάντοτε μια τέτοια ανάβαση... το Σεπτέμβριο του 2000 πήγα με τα ξαδέρφια μου από την Αμερική (Λίζ και Μπρούς) και έφτασα μόνο μέχρι το Προφήτη Ηλία.. προς απογοήτευση τους γυρίσαμε χωρίς να κάνουμε κορυφή... από το 2001 ανεβαίνω συχνότερα ιδίως μετά την ίδρυση του Ορειβατικού συλλόγου στη Σάμο το 2003 του οποίου είμαι και ο Γραμματέας...
Μία από της αναβάσεις που θα θυμάμαι για πάντα θα είναι εκείνη του Φεβρουαρίου του 2004, που ανεβήκαμε από την Ευαγγελίστρια με το Μάριο την Ελευθερία και το Γιώργο με χιόνια και διανυκτερεύσαμε στο Προφήτη Ηλία.. Θυμάμαι πόσο πολύ δυσκολευτήκαμε να ακολουθήσουμε το μονοπάτι λόγο της νύχτας αλλά και του χιονιού που είχε καλύψει τα σημάδια του μονοπατιού...Αν είχαμε GPS θα ήταν πολύ πιο εύκολο...

Αξέχαστες θα μου μείνουν και οι αναβάσεις με τη συντροφιά του σκύλου Giant !!

Το 2007 μαζί με το φίλο Κώστα ανεβήκαμε πάλι από την Ευαγγελίστρια ένα απόγευμα καλοκαιριού και προλάβαμε τη δύση του ήλιου από τη Βίγλα. Επίσης την ίδια βραδιά στο κατέβασμα μας είδαμε και το φεγγάρι να βγαίνει πάνω από τη Σαμιοπούλα και για καλή μας τύχη να είναι και πανσέληνος !!!

Πέρσι έκανα και τη πρώτη μου σόλο ανάβαση στη Βίγλα στις 14 Δεκεμβρίου που συνδυάστηκε και με διανυκτέρευση!Είναι αξιοσημείωτο ότι όλη τη χρονιά δεν είχα ανέβει ούτε μια φορά !!! πάλι λόγω γονάτου (μηνίσκος αυτή τη φορά )

Το 2009 ξεκίνησε καλά με ανάβαση στις 2 Ιανουαρίου απο το μνημείο μαζί με το Γιώργο...

Σε γενικές γραμμές ο Κέρκης όπως όλα τα ψηλά βουνά απαιτεί σεβασμό. Ο κάθε περιπατητής - ορειβάτης πρέπει να έχει συλλέξει αρκετές πληροφορίες πρίν την ανάβαση του σχετικά με το καιρό, τη διαδρομή που θα κανει, τα εφόδια που θα χρειαστεί και το χρόνο που θα έχει στη διάθεση του μέχρι την επίστροφή του... Μέλη της ομάδας διάσωσης μου είπαν πρόσφατα ότι ο Κέκρης δίνει 3-4 ατυχήματα το χρόνο... Αλλά αυτό είναι ένα θέμα που θα ασχοληθώ αργότερα σε μία άλλη ανάρτηση μου .

Γιώργος Φάκας είπε...

Με χαρά βλέπω οτι ξαναζωντανεύεις το ιστολογιό σου.Προσωπική μου εκτίμηση τόσα χρόνια που σε ξέρω είναι οτι έχεις πολλά να προσφέρεις στην αναδειξη του περιβάλλοντος αυτού του τόπου.Καλή συνέχεια.

Σπύρος είπε...

Καλησπέρα, δοκίμασα πέρυσι να ανέβω στον Κέρκη από τη διαδρομή Βοτσαλάκια-Ευαγγελιστρία-Προφ. Ηλίας, αλλά όταν έφτασα στον Προφήτη Ηλία και ακολούθησα για μερικά μέτρα το μονοπάτι πίσω και λίγο αριστερά από το εκκλησάκι, μετά από μερικά μέτρα δεν είδα σήμανση και επέστρεψα. Μήπως θα μπορούσες να με ενημερώσεις αν υπάρχει κάτι χαρακτηριστικό που να με βοηθήσει να βρω τη συνέχεια του μονοπατιού για Βίγλα; Ευχαριστώ.